از زبان دکتر یوسف شکیبان بشنویم؛ برای مخاطبینی که هدفشان ساخت یک مجموعه گردشگری، تفریحی است:
میخوام یک نکته بسیار مهم رو توضیح بدم که اگر در مایندست (طرز تفکر) و طراحی وسایل بازی اون رو به کار بگیرید؛ می تونه چند برابر بازدهی شما رو بالا ببره و در اغلب مجموعه های ماجراجویی هم قابل استفاده است.
در واقع ما باید کاری کنیم که افراد برای استفاده از تجهیزات شهربازی، خودشون با هم قرار بذارن و بدون هزینه تبلیغات، از تجهیزات بازی استفاده کنن، و این داستان رو حداقل هفته¬ای یه بار انجام بدن! جالب اینجاست که این کارو به صورت گروهی هم می¬تونن انجام بدن و سودآوری مجموعه هم دوچندان بشه.
حرکت هوشمندانه و مهم این است: رقابت Competition
فقط یک کلمه، رقابت ایجاد کنیم. در رقابت آدمها برای اثبات خود حضور یافته و خواهند جنگید! با رقابت مردم قرار گذاشته و گروهی برای تیم خود تلاش نموده و از تجهیزات بازی استفاده می نمایند. با رقابت مردم همیشه به دنبال مکانی برای میتینگ هستند.
در واقع با رقابت است که یک مسابقه هیجان انگیز در کار خواهد بود، اینجاست که سودآوری محقق خواهد شد! در مسابقه مردم برتری فیزیکی، ذهنی، سرعت و دقت خود را به دیگران نشان خواهند داد. استفاده از وسایل بازی به همراه یک سناریو از رقابت، همراه با هیجان؛ بیشترین بهره¬وری مالی را در این صنعت به شما می دهد. در واقع آستانه صبر بازی، به زودی برای آدمها لبریز نمی گردد. رقابت کولاک می کند!
در سناریویی که برای ساخت بازی در نظر می گیرید، باید به رقابت فکر کنید.
« ما چیکار می تونیم بکنیم که یک رقابتی اینجا شکل بگیره؟ »
چه آدمهایی (مشتریان) که همدیگر را می شناسند، چه کسانی که یکدیگر را نمی شناسند. ما باید کاری کنیم که نیازی به بیلبورد نداشته باشیم، نیازی به تبلیغات مداوم نداشته باشیم.
وسیله ما و سناریویی که ما برای آن چیده ایم باید آدمها را جذب نماید. این نکته را در اغلب سازه ها دیده ایم. ما برای هر کدام از وسایلی که طراحی می کنیم: برنامه رقابت محور آن وسیله را نیز در کنارش قرار داده و بدین نحو سازه های ما چند برابر بازدهی سودآوری نسبت به سازه های مشابه در کشور و خارج از کشور داشته و تکرار استفاده از وسایل را برای مشتریان و مخاطبین به ارمغان خواهد آورد.
بنابراین چنانچه آگاهی ندارید راجب به این قضایا و یا سناریو بازی هم نمی توانید طراحی کنید، ما کنار شما هستیم تا در این زمینه به شما به صورت تخصصی کمک کنیم. مشاوره ما به همراه تجربه ای که داریم، در زمینه: صنعت گردشگری و بازی های هیجانی به صورت تخصصی بوده، چون ما اولین سازنده استاندارد پل معلق و زیپ لاین در ایران هستیم. فراموش نکیند که سرمایه با داشتن دانش کافی و استراتژی به نتیجه مطلوب خواهد رسید، مسقیم به شما خواهم گفت: با هر برندی کار نکنید!