استعلام بها
همراهی با یوچر
به دنیای هیجانانگیز یوچر خوش آمدید، جایی که ماجراجویی و خلاقیت با هم تلاقی میکنند! در یوچر، ما با افتخار پارکهای ماجراجویی و تجهیزات تفریحی ای را طراحی و ساختهایم که نه تنها ضربان قلب شما را بالا میبرند، بلکه خاطراتی فراموش نشدنی را برای شما رقم میزنند. از زیپ لاینهای پرسرعت گرفته تا پلهای معلق چشمنواز، هر یک از تجربیات ما با دقت و مهارت طراحی شدهاند تا شما را به سفری بینظیر در دل طبیعت ببرند. یوچر نه تنها مکانی برای تفریح است، بلکه مکانی است برای کشف پتانسیل نهفته درون شما. پس بیایید و به جمع ماجراجویان یوچر بپیوندید و لحظاتی را تجربه کنید که تا ابد در خاطر شما میماند.
سوالات متداول
پاسخ: خطوط زیپ از انواع مختلفی از سیستم های ترمز بسته به زاویه ترمز و سرعت ترمز استفاده می کنند. ترکیبی از کاهنده سرعت با زاویه دار کردن طناب ترمز، ترمز اتوماتیک و ترمز فنری اغلب استفاده می شود. ما از روشهای ترمز دستی استفاده نمیکنیم. ترمز اصلی با استفاده از ZipSTOP پیشرفته صورت می گیرد و ترمز فنری در انتهای کابل به عنوان ترمز اضطراری عمل می کند. بنا بر این در هر صورت توقف خوبی خواهید داشت.
پاسخ: اساساً هیچ شانسی وجود ندارد که یک زیپ لاین تجاری-حرفه ای شکسته شود. کابل های فولادی گالوانیزه بین 3/8 اینچ و 1 اینچ برای زیپ لاین های بزرگ استفاده می شود و قبل از شکستن کابل علائم هشدار دهنده زیادی وجود دارد. زیپ لاینهای تجاری-حرفه ای باید تحت بازرسیهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه توسط اپراتور قرار گیرند تا قبل از اینکه حادثه تاثیرگذاری رخ دهد از وقوع آن جلوگیری شود.
پاسخ: ضخامت کابل فولادی مورد استفاده در ساخت زیپ لاین به عوامل متعددی مانند طول، زاویه و قابلیتهای آن بستگی دارد. در عملیات زیپ لاین تجاری-حرفه ای از کابل فولادی گالوانیزه با حداقل ضخامت 18 میلیمتر استفاده می شود.
پاسخ: شیب مورد نیاز برای ساخت زیپ لاین به طول و ارتفاع خط پیشنهادی بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، برای پروازی که سرعت کافی برای رسیدن به سیستم ترمز دارد، حداقل شیب 6 درصد لازم است. علاوه بر سرعت و شیب عوامل دیگری مانند نزدیکی به مناظر طبیعی نیز به کیفیت سواری کمک می کند.
پاسخ: ما در هر پروژه 7 مرحله را طی می کنیم: شناسایی و تعیین موقعیت، طراحی سازه، مهندسی، ساخت قطعات، ساخت سازه و نصب، آموزش و بازرسی های ایمنی. همه ی موارد در این مقاله توضیح داده شده است.
پاسخ: همه زیپ لاین ها باید دارای نوعی روش ترمزگیری در انتهای مسیر هستند. ولی کنترل سرعت یا ترمز گرفتن در طول مسیر توسط کاربر از لحاظ فنی کار درستی نیست و سازنده ها از آن استفاده نمی کنند.
پاسخ: یکی از محاسبات اصلی برای اطمینان از امکان پذیر بودن ساخت زیپ لاین، محاسبه درصد شیب است. این کار با استفاده از یک محاسبه ساده تعیین اخلاف سطح مبدا و مقصد ضرب در عدد 100 انجام می شود تا مشخص شود که آیا کاهش ارتفاع کافی (که به معنی سرعت است) وجود دارد تا سواران را به انتهای خط برساند و سیستم ترمز را به درستی درگیر کند. بسیاری دیگر از محاسبات خاص سایت در طول فاز مهندسی و ساخت ساخت نیز مورد نیاز است.
پاسخ: کابل زیپ لاین و زیرساخت همراه آن بسته به مکان، جغرافیای اطراف و مشخصات مهندسی، به روشهای نصب مختلفی نیاز دارد. کابل زیپ لاین اغلب توسط افراد در مسیر با کشیدن یک طناب راهنما و سپس کشیدن کابل فولادی با استفاده از طناب به عنوان اهرم نصب می شود. کابل زیپ لاین را می توان با کشیدن آن با وسیله نقلیه موتوری یا هلیکوپتر نیز نصب کرد. ما از برج های فولادی برای پایه ها استفاده می کنیم که با استفاده از ماشین آلات سنگین نصب می شوند.
پاسخ: کابل زیپ لاین از بسیاری از کابل های فولادی کوچکتر تشکیل شده است که در طول تولید به هم می چرخند. این منجر به کابلی با مقاومت شکستگی بسیار بالا و استحکام استثنایی می شود. همچنین تضمین میکند که اگر یک رشته کابل از کیفیت پایینتری نسبت به سایر کابلها برخوردار باشد، کابل به خطر نیفتد.
پاسخ: زیپ لاین های تجاری-حرفه ای از فولاد گالوانیزه برای کابل و ترکیبی از چوب، بتن یا فولاد برای برج های پرش و فرود استفاده می کنند. برای پایه های برج از بتن و برای لنگر انداختن برج ها از بتن و فولاد استفاده می شود.
پاسخ: خطوط زیپ لاین در طول سالها با بازرسی و سیاستهای ساخت سختتر، ایمنتر شدهاند. با این حال، زمانی که زیپ لاین توسط شرکتهایی که تجربه کافی ندارند یا سایتهایی که آموزش کافی به اپراتورهای خود ارائه نکردهاند، نصب میشوند، همچنان میتوانند باعث بروز حوادث شوند. برای ایمن سازی هر چه بیشتر زیپ لاین باید از تجهیزات و تکنولوژی روز استفاده کرد و مهندسی و نصب توسط شرکت معتبر انجام شود.
پاسخ: زیپ لاین ها را می توان بدون درخت نصب کرد و زیپ لاین های تجاری-حرفه ای نباید به استفاده از درختان به عنوان تکیه گاه اصلی در ساخت خود اکتفا کنند. هنگام ساخت زیپلاینهای طولانی، درختان استحکام کافی برای کشش کابل بزرگ را برای ایجاد یک سواری نرم و ایمن ندارند. زیپلاینهای تجاری-حرفه ای مدرن از پایههای فولادی برای سکوهای پرش و فرود، و از چوب برای عرشه و سایر جزئیات برج استفاده میکنند.
پاسخ: زیپ لاین ها جاذبه هایی هستند که با نیروی گرانش تغذیه می شوند و از شیب سرازیری برای رساندن سوارکاران به پایان استفاده می کنند. آنها شامل یک سکوی پرش که بالاتر از سکوی فرود است تشکیل شده اند. سوارکار با استفاده از یک چرخ دستی چرخدار در خط حرکت می کند و با تسمه و تجهیزاتی مانند کارابین، طناب و زنجیر به چرخ دستی متصل می شود.
پاسخ: یوچر به عنوان اولین سازنده زیپ لاین استاندارد در کشور با حدود 9 سال تجربه در ساخت سرزمین های ماجراجویی و بخصوص زیپ لاین موفق به ساخت زیپ لاین های ثقلی و اتوماتیک در استانهای مختلف کشورمان ایران شده است. برای دیدن پروژه های زیپ لاین به این صفحه مراجعه کنید.
پاسخ: برخی از نوآوریهای صنعتی که شرکت یوچر تجاری کرده است عبارتند از: اختراع ترولی سرعت ثابت، اختراع ترولی امدادی برای برگشت تجهیزات و نیروی انسانی و اختراع ترولی برقی با سرعت های قابل تنظیم. همچنین با نوآوری در ایجاد معماری سازه های هیجانی موفق به ثبت 12 طرح صنعتی جدید در این حوزه شده است.
پاسخ: اکثر زیپ لاین های تجاری می توانند افراد از 30 کیلو گرم به بالا را حمل کنند.
پاسخ: طول عمر کابل زیپ لاین به مواد استفاده شده که با کابل تماس برقرار می کند و محل قرارگیری زیپ لاین بستگی دارد. بسیاری از کابلهای زیپ لاین باید هر 2 سال تعویض شوند زیرا از قطعات فلزی (چرخهای چرخ دستی، گیرههای ترمز و غیره) استفاده میکنند، ولی ما از کابلهای برند معتبر استفاده می کنیم که معمولاً 3 تا 5 سال دوام میآورند. اگر عملیات در یک محیط ساحلی انجام شود، کابل می تواند به دلیل شوری هوای دریا با سرعت بیشتری شروع به فرسایش کند.