بعضی از سرمایه گذاران شخصی و دولتی تصمیم گرفته و یک شهربازی تأسیس می نمایند. یک سری وسیله کنار هم جمع آوری نموده، به همراه یک کافی شاپ و رستوران، در نهایت یک مجموعه بازی برای سودآوری. این کار تکراری را اغلب افراد انجام می دهند و سوال اینجاست که وجه تمایز این مجموعه بازی چیست؟ چه مزیتی دارد؟
یک آیتم مهم که حداقل دو پله شما را جلو خواهد انداخت : ما باید یک مفهومی به نام تصمیم گیری را برای همیشه در مجموعه خود حل کنیم.
آدمها با تصمیم گرفتن مشکل دارند!
ما باید برای مجموعه خود در مدیریت، خلق و نحوه استفاده از بازی ها یک سناریو بچینیم و مشتری بر اساس این سناریو به برند ما مراجعه نموده و سرگرم بازی ها شده و موقع رفتن به این فکر بیفند که دفعه بعد، چه زمانی فرصت خواهد کرد که مجدداً این تجربه شیرین را تکرار نماید.
سناریوی ما تعیین خواهد که مشتری چه زمانی بر اسا تصمیم ما پس از مدت مثلاً دو ساعت از مجموعه خارج شود. این تصمیم گیری برای مشتریان و همزان داشتن یک سناریوی جذاب، سودآوری تضمین شده و ماندگاری را رقم خواهد زد.
چــالــش مــردم تصمــیم گــیری اســت…
یک زمانی در رستوران با دیدن منو، سخت است انتخاب غذا و همین صدق می کند برای خارج شدن از منزل برای انتخاب لباس! هر چقدر تنوع روبروی آدمها باشد، انتخاب سخت تر خواهد شد. عمدتاً چالش آدمها تصمیم گرفتن است، جالب اینجاست چنانچه تصمیم آماده و لقمه آماده برای آنها تهیه کنید، بیشتر استقبال خواهند کرد. در واقع راحت تر استقبال می کنند.
بنابراین کاری که ما در مجموعه بازی، در سرزمین ماجراجویی انجام خواهیم داد : طراحی سناریوست.
یعنی قرار نیست شما فقط تعدادی وسیله شهربازی خریدادری کنید ، بچینید و با خود بگویید من یک شهربازی دارم! یک پارک ماجراجویی یک سرزمین بازی دارم.
«اگــر ســناریو محــور پیـش نـری با شکـست مـواجـه میـشی»
اغلب رکوری هم که در این حوزه وجود دارد بخاطر همین مساله است. آدمها وارد مجموعه شما می شوند و سرگردم هستند. نمی دانند چه باید بکنند! برنامه ای برایشان چیده نشده است. اصلا کسی به این مسائل مهم فکر نکرده، نیاز سنجی نشده، برنامه ریزی نشده است. بنابراین این چالش (تصمیم گیری) چنانچه حل شود، اگر ماجرای تصمیم گرفتن را برای مخاطب حل کنید، شما برنده اید.